contactgegevens en openingstijden

 

Biografie

Opgeleid als vormgever en meubelmaker, begon Rob Brandt in 1980 Zoethout Binnenwerk in Amsterdam. In 1985 werd hij bedrijfsleider bij Arco in Winterswijk, waar hij als lid van het designteam heeft bijgedragen aan de ontwikkeling van Arco tot toonaangevend designmerk. Na 10 jaar stapte hij over naar Metaform in Harderwijk en werkte daar als adjunct-directeur met product-ontwikkeling als hoofdtaak. Na de overname van dit bedrijf in 2008, is Rob zijn eigen weg gegaan onder de naam Rob Brandt Design.


Werkwijze

In de winkel in Arnhem kunt u diverse merken, modellen, uitvoeringen en materialen komen bekijken. Een afspraak maken hoeft niet, maar kan verstandig zijn.

Na een eerste oriëntatie, maakt hij graag en vrijblijvend een schetsontwerp en/of een offerte. Vervolgens werkt u samen in één of meerdere stappen naar een definitief ontwerp voor uw kastopstelling. Het gehele traject vanaf het eerste contact tot en met het afleveren en plaatsen wordt door Rob Brandt persoonlijk uitgevoerd.

Rob Brandt Design

T 026 379 67 20 / M 0653 106 457

E info@robbrandtdesign.nl

winkel Weerdjesstraat 69 - 6811 JE  Arnhem

webwinkel www.robbrandtdesign.com


openingstijden

zondag, maandag, dinsdag op afspraak

woensdag, donderdag, vrijdag 11.00 - 18.00 uur

zaterdag 10.00 - 17.00 uur


parkeren

parkeergarage Rozet Langstraat (pal achter de winkel)


mei 2018


Kassa


Afgelopen weekend ging het in het TV-programma Kassa over de problemen veroorzaakt door het bedrijf Röllfink Maatwerkkasten. Zij vragen aanbetalingen tot wel 70% van de orderwaarde en leveren vervolgens de verkeerde kast of helemaal geen kast. Een bedrijf met organisatie-problemen of pure oplichting?

Kassa had er eerder over bericht en had hulp gevraagd aan de Centrale Branchevereniging Woninginrichting (CBW). Zij konden echter pas concreet iets doen na een faillissement van het (aangesloten) bedrijf. Dan boden zij een vergoeding van 25% op prijs van een kast van een andere leverancier. De gedupeerde klanten waren hiermee uiteraard niet geholpen.


Ik verbaas mij over het gemak waarmee klanten van Röllfink enorme bedragen aanbetalen. Daar is toch geen enkele goede reden voor? In mijn eerste jaar werd ik door diezelfde CBW geadviseerd om 25% aanbetaling te vragen. Al snel ontdekte ik dat dit veel te veel is; het verhoogd mijn banksaldo terwijl het werk en de inkoop nog plaats moet vinden. Ook concludeerde ik toen al dat het CBW geen gegarandeerde levering aan klanten biedt. Mede daarom heb ik mijn lidmaatschap van deze organisatie toen al opgezegd.


Het kopen van een maatwerkkast is, net als alle andere verkoopovereenkomsten vooral een kwestie van onderling vertrouwen. Vertrouwen in de verkoper / ondernemer, in het merk en (vice-versa) in de klant. Het is immers een wederzijdse overeenkomst.


Een fancy bedrijfsnaam, een website met standaardfoto’s en/of weinig informatie, het ontbreken van een vestigingsadres e.d. zijn in mijn ogen allemaal zaken die gewantrouwd moeten worden.


Daarom gebruik ik mijn eigen naam, begeleid ik alle opdrachten persoonlijk en werk ik met leveranciers die te traceren zijn.


RB


april 2018


Fenix


Het (HPL)plaatmateriaal Fenix van het Italiaanse merk Arpa verovert Nederland. Vooral op websites van keukens (werkbladen), maar het wordt ook aangeboden door vele meubelmerken.


Het wordt doorgaans omschreven (iedereen schrijft elkaar na) als:

‘een innovatief nano-technologische materiaal met een extreem mat oppervlak dat zacht aanvoelt, bescherming biedt tegen vinger-afdrukken, herstel van kleine krassen, makkelijk te reinigen en onderhoudsvrij’.


De meeste HPL plaatmaterialen bezitten de meeste van deze eigenschappen. De extreem matte oppervlakte is iets dat al jaren bestaat, echter het probleem was altijd de gevoeligheid voor vlekken en vingerafdrukken.

Het nogal dure Arpa Fenix is voorzien van een toplaag met hele kleine (nano) stukjes materiaal die vlekken en vingerafdrukken redelijk onzichtbaar maken. Dat is heel mooi, maar niet uniek. Ook Duropal levert een extreem matte HPL met deze eigenschappen en voor aanmerkelijk lagere prijzen.


Het herstellen van krassen met behulp van een strijkbout is mijns inziens flauwekul. Een kras is een plek waar materiaal verdwenen is. Dat kun je misschien weer opvullen met hetzelfde materiaal, maar niet met een strijkbout.


Maar marketingtechnisch klinkt het geweldig en het is ook leverbaar op mijn tafels!


RB


juli 2018


Lompe kruispoot


Het is een warme lome dag dus alle tijd om eens naar mijn collega/concurrenten te kijken.


En dan specifiek naar de ontwerpers c.q. leveranciers van ‘ovale kruispoot tafels’. Maar dat zijn eigenlijk geen concurrenten; wat een zware, lompe tafels allemaal. Misschien eens filteren op ‘moderne’? Wordt al beter, maar ogenschijnlijk zijn het toch vooral zwaarder (dikkere) frame en bladen die aangeboden (en verkocht?) worden.


Voor mij geen reden om mijn model Crux te wijzigen of te vervangen. Ik vind het belangrijk  om met weinig materiaal een optimale constructie te maken en om de juiste verhoudingen te vinden. Het frame van mijn tafel Crux is gemaakt van stalen kokers (zo heet dat) van 80x30mm voor del ange poten en 50x30mm voor de korte poten. Daarmee kan ik suggereren dat de kruisende poten doorlopen. Inmiddels is dat ook echt zo, omdat mijn toeleverancier de frames maakt van laser-gesneden onderdelen die als een Chinese puzzel in elkaar passen.


T.b.v. van de stabiliteit en automatisch ook voor het ‘beeld’ zijn de onderste delen langer dan de bovenste; ze kruisen elkaar dus boven het middelpunt. Dat maakt het er voor de makers niet eenvoudiger op, maat ik constateer met enige trots dat ik daarmee onderscheidend ben.


Het tafelblad maakte ik in eerste instantie 30mm dik en met een rechte kant; zo komt een maatvoering weer terug (altijd goed). Diverse klanten wilden echter liever het iets dunnere (25mm) en verjongde blad zoals op mijn andere tafelontwerpen. Daarmee zijn ‘mijn’ tafelbladen met een afgeschuinde kant van 22,5˚ als het ware een visitekaartje geworden.

 

RB

juni 2018


Asociale media


In de ranglijstjes van grootste, belangrijkste, rijkste bedrijven ter wereld zijn Alphabet (= Google en Youtube) en Facebook (= WhatApp en Instagram) altijd bovenin te vinden. Multinationals die geen concrete producten leveren maar zich bezighouden met diensten die adverteerders trekken.


De omzet van deze bedrijven is volledig gebaseerd op advertentie-inkomsten. Daar is op zich niets mis mee, dat komt meer voor. Maar helaas maken deze bedrijven vooral gebruik van advertenties die specifiek gericht zijn op de potentiële klant van de adverteerder. Dit kunnen zij doen omdat ze ‘data’ verzamelen van hun gebruikers.


Alle informatie die wij / gebruikers bewust en onbewust (!) achterlaten tijdens het gebruik van de diensten van voornoemde bedrijven kunnen gebruikt worden en worden gebruikt voor de verkoop van gerichte advertenties. Wat er verder met onze gegevens gebeurd hebben we inmiddels kunnen begrijpen uit diverse onthullingen.


Beide bedrijven zijn gevestigd in de Verenigde Staten, een land dat al nooit een democratische rechtsstaat was en onder de huidige onbetrouwbare regering Trump geen enkel vertrouwen wekt.


Moeten we dat gewoon accepteren of zijn er alternatieven? Voor enkele diensten gelukkig wel.

In plaats van Google is Startpage een veilige zoekmachine; alle zoektermen en zoekresultaten zijn versleuteld en worden bovendien niet bewaard.

Via Startpage zijn ook alle beelden op Youtube anoniem te bekijken.

Signal is een uitstekende vervanger van WhatsApp. Werkt nagenoeg hetzelfde maar alle berichten zijn volledig versleuteld.


RB